المشاركات

عرض المشاركات من أغسطس, 2015

أتسالنى من انت بحياتى ؟؟

صورة
أتسالنى من انت بحياتى ؟؟ انت شمسى وقمرى  والحاضر واﻻتى . انت ضحكت سنينى  وكل امنيات حياتى . انت فرحة عمرى انتظرتك تاتى وتسعد ايامى وتمحو الماضى من ذكرياتى . انت روح سكنت روحى وهواك احيانى بعد مماتى . انت سكنى وقلبك وطنى وحدودى بين يديك وهذه اروع امنياتى. انت ملاكى وبك اكتملت كل امتيات حياتى اكتملت ﻻنك انت حياتى حنان امين

سالونى بحبك ليه ؟؟

سالونى بحبك ليه ؟؟ قلت لهم اسالوا  قلبى اللى  ساكن فيه. ده هواه جوايا  ونبضى كله ليه. طيفة ملاحقنى ونور العيون باخده من ضى عنيه. بينطق اسمى زى اللحن بيتغنى بيه . بيقولى بحبك بسمعها نغمات بصوتة وهمساتة الحان بيشجينى ويغنيلى احلى كلام بشوقة وحبه اللى ماليه . اسعد لحظاتى وايدى بين ايدية . لمستة بتحيى كل المشاعر والشوق ليه. مش عارفة برضوو اجاوب بحبك ليه. ده احساسى بيك لا يتوصف. ولا كلمات العالم تكفى وصف مكانك فى قلبى ولا الشوقى فى عنيا قدرت ادارية . حنان امين

رسمتك حلم

صورة
رسمتك حلم بشوق الحب وباستناه ومهما سافرت انت بحرى والمرساة اروح واجى فى صمتي وانت لي النجاة بيشتاق قلبى ياقلبي لقلب يرعاه وهواك روحى يا روحى وازاى انساه انت النور لعيونى وبعيش دنياه وانت حبيبي نهر الحب في مجراه ونبضك قلبي وانت لقلبى أحلى حياة انت عمرى وبقربك لقيت معناه هيفضل قلبى فى الشوق حتى تيجى تلقاه وانت يا قدرى ليا قدر و ما احلاه حنان امين

كنت نهارك ايوة وليلك *

كنت نهارك ايوة وليلك جتني بغدرك ومعاك ويلك فاكر انك يوم تنساني وهكون عبدك ولا ذليلك ياما حلمت وانت قبالي اقطف نجم السما العالي ولا غيرك عندى غالي عيشتنى وياك احلام كل كلامك كان اوهام بقي بالذمه دا اسمه كلام حسستني وياك ان انا دنيا جميله ملانه هنا تتمناها اتاري غنا شلت سعاده بقلبي اتاري حبك هو عذابي وناري ياما حاولت اخبي واداري كنت ضحيه هواك عذبني اتاريك غاوي انك تتعبني وبريء شكلك وانت سايبني علي قلبي بتدوس ولاهمك لا حاسب استني اقولك قلبي خلاص هيودع ظلمك كنت اتمني قربك ورضاك عيشتني في الوهم معاك وانا اللي ياما اتمني رضاك عز عليك انك تهواني وصعب عليا تبيع في هواك حنان امين

مين أنت *

مين انت ياللى  شغلت بالى  وطيرت النوم من  عينى ليالى  انت انسان عادى  ولا امير احلامى اسطورة من زمن فات ولا حقيقة فى ايامى مين انت ياللى شغلت بالى اتمنيت الاقيك من زمن فات واعوض بيك ظلم سنين واهات كنت بشوفك بس فى خيالات كنت بمنع نفسى بالسكات مين انت ياللى شغلت بالى ومصدقتش انك موجود فى الحقيقة كنت احب اشوفك ولو دقيقة اشوفك مش فى الاحلام اشوقك حقيقة بدعى انى الاقيك قدامى فى كل دقيقة بقلمى حنان امين

مستحيل أنى اناديك *

مستحيل أ نى اناديك  أو فى يوم احن ليك واكون لعبة فى إيدبك بعت قلبى كان شاريك و كان مناه انه يرضيك ...... تعبت معاك نسيت هواك ورضيت ابعد وانا فاكراك صدقت كذبك وكلامك عيشتنى سنين اوهامك لما قررت انت بعادك نسيت وعودك و غرامك .... علمت قلبى يقسى خلاص ينسى الصدق والاخلاص وليه تدوس قلوب الناس .... ظلمت حبي وحنانى كنت الضحكة وكل امالى ودعتك يا سبب احزانى هعيش بدون قلب انانى بطلت اقول فيه امان تانى بقلمى حنان أمين

يا راحلا عنى *

يا راحلا عنى وتاركا هواك ساكن قلب ﻻيريد يوما جفاك سيظل دوما على وصالك وذكراك انسيت حبى وقلبا ذاب فى هواك كنت حلما لك تطلب الود واراك وتمتلك قلب من تحب تجعلها تذوب ﻻ ترى سواك جعلت هواك يشاغلنى واتمنى رضاك رحلت عنى وتركت قلبا خلفك ؛ باكِ ايعقل ان تترك حبيبا متمسكا بك لايريد جفاك!!! كنت له الحياة والنور ؛ يتبع ممشاك فرفقا بقلب تعلق بك ﻻيرى سواك وسوف يعيش على ذكراك حنان امين

ازاى انساك *

ازاى انساك  وهواك ملا  الدنيا عليا فى بعادك  ولا حد  يملى عنيا سكنت قلبى وكل ما فيا رسمت وياك دنيتى وايديك فى ايديا كان منايا معاك اتهنى عيشتنى ايام كانى فى جنة اتارية حلم وراح وصحيت على الاسية نسيت كلامك ووعودك ليا وياك نسيت الطيبة والحنية الامان ملوش مكان فى الدنيا ديا على ايديك علمت قلبى الاسية حتى الطيبة غدرت بيا خلاص علمت قلبى يقسى وينسى الحنية حنان امين

اقول الحق متصدقشى *

اقول الحق متصدقشى  ليه قلبى دق معرفشى  وياك لقيت اللى بتمناه  معاك قلبى نال مناه  شوفتك فارس احلامى  بصيت لقيتك قدامى معاك فرحة سنينى وايامى قبلك مكنتش بعيش ايامى دنيتى تحلا بيك قدامى اسنتيك ايام وليالى لو حلم ياريتة يطول وتفضل معايا على طول اقول الحق متصدقشى ليه قلبى دق معرفشى بقلمى حنان أمين

واحشنى كلامه *

واحشنى كلامه حتى سلامه  صوتة همساتة حتى ضحكاتة غبت عنى روحى واخدها منى بستنى اشوفك والمح طيفك شاغلنى طول الوقت افكر فيك اقابلك عنيا تهرب منك ليك تنادينى اتقل عليك جوايا حنين وادارية عنك خايفة تجرح قلب شاريك تقسى وتهجر وروحى فيك بحلم تيجى واشوفك قدامى اجرى عليك وامسك ايديك واتهنى معاك ووياك وبيك بقلمى حنان أمين

قرأت فى عينيك الهوى *

قرأت فى عينيك الهوى  احسست بحبك وقلبى ارتوى  نظرتك لى علاج من كل داء همساتك هى لى شفاء كلماتك تعطينى الامان والوفاء نظرت للأعالي في المساء رايتك نجما ساطعا ينير السماء بريق عينيك ينير لى الاجواء دف‘ قلبك يحتوينى من العناء يديك عونا لى وقت الازمات معك نسيت كل اﻻوقات قبلك كنت اعد الساعات مر الوقت قبلك كله عناء بوجودك تعطرت ايامى بالورود تزيت الليالى بالنور الممدود وياك تخطيت كل السدود لم أر غيرك بالوجود تمنيتك ودعوت ربى المعبود الا يحرمنى منك وبايامى تكون موجود حنان امين

اتسالنى متى احببتك؟

اتسالنى متى احببتك؟ ﻻ ادرى سوى انى عشقتك شربت كاس هواك حتى ادمنتك ذبت فيك حتى شربت واثملتك اصبحت كيانى واكتملت بك نبضاتى تدق منك ولك تطوق نفسى ﻻحتوائك انت منبتى واشتياقى جنتى واحلامى وامنياتى سعادتى وسر هنائى مهجتى وبك اكتملت حياتى املك قلب بك ينبض دقاته ملكتة وملكت كيانى وذاتى وجودك بقربى حلما واصبح امنينى طول حياتى بقلمى حنان امين

ضحكة عيون حبيبى *

ضحكة عيون حبيبى  ضحكة عيون حبيبى بتنور لياليا تشرق الشمس بعد ظلام ايامى  تسعد اوقاتى معاك وتحلو بلقاك اغمض عيونى برضو شيفاك  حوليا هنا وهناك اسكت الاقى صوتك بيصحى السكات همسك معايا فى بالى طول الاوقات ابعد عنك الاقينى بدور عليك طول الوقت اقول انساك اشوف طيفك قدامى بالساعات مقدرش ابعد وارجع افكر فيك وفى اللى فات ما انت معايا وحواليا حتى لو مش قدام عنيا بحس بيك دايما معايا وبين ايديا ضحكتك دايما هى سر سعادة ايامى الجاية قربك ده منايا وكل امل ليا ونظرتك ليا وعنيك كلها حنية ضحكة عيون حبيبى بتنور لياليا بقلمى حنان امين

اهواك *

اهواك اهواك ولا اهوى سواك اعشقك وقلبى تعلق بهواك ادمنتك ولا اريد الا رؤياك اهواك وقلبى لا ينبض الا لسواك اعشق نظراتك لى حين القاك ادمن وجودك وسماع صداك اعشق همساتك عند لقياك امتلكت قلبى وعقلى ولا احد سواك اتمنى وجودك بقربى واخاف فرقاك اهواك واخاف من يوم جفاك اهواك ولا اهوى سواك بقلمى حنان امين

انا بستناك *

انا بستناك *بستنى رنة تليفونك وتطمنى عليك*وتحكيلى عن الشوق اللى مليك تقولى بتقضى ازاى لياليك*وفاكرنى وﻻ نسيتنى ﻻنى مش قدام عنيك*قلبك حاسس بيا وﻻ نسيت كلام عنيك*اغمض عيونى او افتحها برضو بشوفك*دايما حواليا ومعايا بشوف طيفك *بستنى تطمنى عليك برنة تليفونك بقلمى حنان امين

♡مخاصمني ♡ ♡ ♡♡♡

♡مخاصمني ♡ مخاصمنى غلبت اصالح فيه... وادادية واتحايل عليه... برضو مخاصمني وسلمت عليه... وكلمته مع انى كنت كل امانية ... وبرضو مخاصمنى.. طيب يقولى اصالحة باية.. وانا شايفة الشوق فى عنيه .. وبرضو مخاصمنى!!! حرام قلبى تقسى عليه وانت ملكته بكل ما فيه... وبرضو مخاصمنى.!!!! ♡ ♡حنان أمين ♡♡

اختى وصديقتى *

اختى وصديقتى هى حببتى غالية عليا زى عنيا تشوفنى تجرى عليا بحب وحنية ان غبت تسال ودايما تفكر فيا شايلة همى كانها امى  تنصحنى وتحب الخير ليا مفيش مرة اتعصبت عليا لو غابت عنى كان الدنيا فاضية عليا معاها برتاح من همى وقسوة الدنيا عليا ايامى من غيرها مفهاش طيبة وحنية وجودها بيهون كل شئ صعب عليا اقول اية تانى وجودها حﻻ زمانى خﻻنى شفت الدنيا بعيون عسلية بتمنى تفضل منورة كل حياتى عليا اختى وصدقتى هى حببتى حنان امين

منيتى * حنان امين

منيتى  كيف لا اعشقة وعينى لا ترى سواه.. كيف لا اعشقة وبوجوده املك ما اتمناه.. كيف لا اعشقة وهو من جعل قلبى لا ينبض لسواه..كيف لا اعشقة وهو من اعطى لى منيتى فى الحياة حنان امين

احترت معاك وشغلت البال *

احترت معاك وشغلت البال جفاني النوم وبعادك طــــال  نسيتني كـــــل الكــــــــلام  هربــــت م المــــــــلام مـــن قربــــــك حذرونــــي حبك دا شـــيء محــــــــال وأغــــرب مـــــن الخيـــال صياد غاوى جرح قلـــوب عنــــك ماقـــدرتش أتــوب ماضيك ناسياه حبيتـــــــك وجداني سكنتــــه ناديتـــك وياريتني يـــــــوم ماقبلتك شفتك قدامــــي هويتـــــك صياد غاوي جرح قلوب عنك مقدرتش أتـــــــوب قلبي ملكته ووجدانـــــي مالك عمري وأيامـــــي وهويتك وانت الجانـــي قلبى موافق غرامــــك عقلى رافض كلامــك وان شافك ينسي سلامك بقلمى حنان أمين

خاطرة *

خاطرة ******** للسعادة ابواب كثيرة لكننا لا نبحث عنها ونظل واقفين امام باب واحد فى انتظار ان يفتح لنا ابوابة .السعادة ليس بمال او جمال .السعادة تكون فى قلوبنا ونفوسنا وفى ما قدرة الله لنا .السعادة ان نرى كل شئ جميل حولنا . حنان امين

للذكرى

خاطرة  ************* للذكرى حنين فى قلوبنا .مهما ابتعدنا وتناسينا .تظل ذكرى فى نفوسنا .ذكرى وحنين لايام مضت ولم تعود. ذكرى جميلة او حزينة .هى جزء من حياتنا عيشنا فيها وعندما نتذكرها تدمع عيوننا او نبتسم لمرورها امامنا فى كلا الحالتين هى ذكرى لايام مضت ولن تعود. حنان امين

مسافات

خاطرة  **********  بيننا مسافات وحدود لكنها لا تفصلنا عن من نحب .الحب بداخلنا ويسكن قلوبنا ولا يقاس الحب بالقرب و البعد .الحب تلاقى ارواح وارتياح قبل تلاقى الوجوه .احببتك دون ان اراك او ترانى .احببتك وتعاهدنا على البقاء كل منا للاخر طول الحياة . حنان امين

رفقا بى يا مالكا فؤادى *

رفقا بى يا مالكا فؤادى  اتعبنى حنينى واشواقى  طيفك دوما يلاحقنى تاخذنى الذكريات ﻻيام مضت كنت لى ظلى شمسا تضئ كونى قمرا تتلاﻻ النجوم حوله عينيه ﻻ ترى سوا ى جعلتنى ملكة على عرش قلبك يغار منى كل من حولك كفاك هجرا لقلب بكل ما فيه اسكنتك عشقت هواك وادمنتك فرفقا بقلب احبك حنان امين

قال أتعشقين السفر *

قال أتعشقين السفر قالت كيف لا اعشقة وانا اسافر فى عينيك قال تحبين السفر معى  قالت احب السفر بين جفنيك حتى ﻻ ترى سواى قال أتشعرين بنبضات قلبى  قالت نبضاتك من اجلى لتشعرنى بحبك اسمعها واذوب فيها قال تمنى عليا امنية قالت تمنيت ورأيتك فارسى عندمافتحت عيناى قال بما تشعرين وانت بين يداى قالت انى ملكت الكون من ارضا لسماء قال احبيننى حقا قالت حبى لك اكثر من الشمس ونجوم السماء انت قمرا ينير لى طريقا من الجنة الخضراء ملئ بالورود والياسمين حتى غاروا منى الزهور لحبك لى ظهر فى بريق عينيك وانت تعطنى ورود الحب والصفاء

قابلتك من غير ميعاد *

قابلتك من غير ميعاد لقيت عنيك بتقولى  انى فى قلبك من  زمن فات  كنت مستنى تشوفنى  وتقول اللى فى قلبك من يوم ما شفنا بعض صدفة كان الكلام بينا نظرات نطق قلبك بحبك والعيون ترجمت كل الكلمات استنيت تيجى واسمع نبضك وهمسك بكل اللغات قلبى طار بفرحتة بحبك ملكت القمر اللى ساكن وجدانى وخلانى فى بعده اعد الساعات شفت فى عيونك حب يملا الكون وصوتك بلسم لى من كل اﻻهات انت هدية لى من رب كريم تمنتها اول مرة شفتك تكون نصيبى ودعيت فى كل الصلوات

شاغلنى هواك *

شاغلنى هواك وعيونى عشقاك سكنتك قلبى وروحى فداك كنت عندى حلم بعيد  جتنى بحبك من غير مواعيد اتارى حبك جوة الوريد فى عنيك شفت كلام من غير ما تقول وتعيد شغلتنى من قبل اى كلام والعيون بلغت السلام وقالت كلام الحب والهيام لقتنى بحبك ومش بايدى اتارى حبك جوة وريدى

سالونى بحبك ليه ؟؟

سالونى بحبك ليه ؟؟ قلت لهم اسالوا قلبى  اللى ساكن فيه ده هواه جوايا ونبضى كله ليه طيفة ملاحقنى ونور العيون باخده من ضى عنيه بينطق اسمى زى اللحن بيتغنى بيه بيقولى بحبك بسمعها نغمات بصوتة وهمساتة الحان بيشجينى ويغنيلى احلى كلام بشوقة وحبه اللى ماليه اسعد لحظاتى وايدى بين ايدية لمستة بتحيى كل المشاعر والشوق ليه مش عارفة برضوو اجاوب بحبك ليه ده احساسى بيك لا يتوصف ولا كلمات العالم تكفى وصف مكانك فى قلبى ولا شوقى فى عنيا قدرت ادارية